FIDI novice

Magnezij in njegova vloga pri športnikih

22. 3. 2016

Telo odraslega človeka potrebuje dnevno od 300 do 400 mg magnezija. Magnezij sodeluje pri več kot 300 encimsko kataliziranih reakcijah, ki se v našem telesu konstantno odvijajo. Kot kofaktor igra zelo pomembno vlogo predvsem pri biokemijskih reakcijah, ki so pomembne za sproščanje energije. Sodeluje tudi pri delovanju mišic in živčevja- pomaga pri prenosu dražljajev na živčnih sinapsah in pri krčenju mišic. Pomembno vlogo ima tudi v procesih mineralizacije kosti. Pomanjkanje magnezija se kaže v različnih in zelo resnih bolezenskih stanjih, kot so depresija, izguba apetita, mišični krči, težave s srcem, visok krvni tlak, krči in motnje srčnega ritma ter razna vnetna stanja v telesu.

Telo absorbira približno 30 – 60 % zaužitega magnezija, večina se ga absorbira v tankem črevesu, nekaj magnezija pa tudi v debelem črevesu. Skozi črevesje magnezij prehaja v krvno plazmo, kjer se večinoma nahaja v obliki dvovalentnih ionov, nekaj pa je vezanega tudi na beljakovine. Absorpcijo magnezija iz hrane zavirajo fitati in fosfati, ki tvorijo z magnezijevimi ioni komplekse oz. kelate. Zaradi tega je biorazpoložljivost magnezija v nekaterih živilih rastlinskega izvora, ki vsebujejo relativno veliko magnezija, hkrati pa vsebujejo fitinsko kislino (stročnice, žitarice, semena), slaba. Pri športnikih je absorpcija magnezija še dodatno otežena, potrebe magnezija pa so iz zgoraj naštetih razlogov povečane. Zaradi tega je smiselno dodati magnezij v obliki prehranskih dopolnil. Na trgu najdemo magnezijeve preparate v različnih oblikah.

Organske oblike magnezijevih soli (laktat, glukonat, aspartat, citrat) naj bi se glede na študije nekoliko boljše absorbirale v telesu kot anorganske (karbonat, oksid, ...), vendar pa je razlika zelo majhna.  Zavedati pa se je tudi treba, da je biorazpoložljivost težko zanesljivo določiti, saj se večina magnezija nahaja znotraj celice oz. je vezan v kosteh. Nikakor pa ne drži, da anorganskih magnezijevih soli telo ne more izkoristi.

Magnezij je povezan tudi z drugimi hranilnimi snovmi v telesu, vključno s kalcijem, vitaminom K in vitaminom D. Zaradi tega je jemanje magnezijevih prehranskih dopolnil smiselno tudi, da z njim uravnavamo visoke ravni kalcija, ki se lahko kopičijo v telesu. Še posebej je to smiselno pri ljudeh, ki kalcij konzumirajo v obliki prehranskih dodatkov. Podobno lahko tudi jemanje vitamina D v visokih ravneh ali pa primanjkljaj vitamina K2 vodita do pomanjkanja magnezija v telesu.

dr. Leon Bedrač, univ. dipl. kem.



Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.

Zadnje ogledano

FidiCaD3® 1000

za zdrave kosti in zobe, mišice, živčevje in imunski sistem en gram čistega kalcija v..
10,28 €

Morda vas zanima še

Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice