Cink (Zn)

7. 3. 2017
  Priporočen dnevni vnos (RDA/PDV) Najvišja dovoljena količina
Moški 11 mg 40 mg
Ženske 8 mg 40 mg
Najboljši viri

morski sadeži, meso, jetra, perutnina, sir, oreški, stročnice, žito v zrnu

Vloga v telesu Ima vlogo pri:
  • ohranjanju vida,
  • presnovi kislin in baz,
  • presnovi ogljikovih hidratov,
  • kognitivnih funkcijah,
  • sintezi DNK,
  • plodnosti in razmnoževanju,
  • presnovi makrohranil,
  • presnovi maščobnih kislin,
  • delovanju imunskega sistema,
  • zaščiti celicpred oksidativnim stresom,
  • delitvi celic,
  • presnovi vitamina A,
  • sintezi beljakovin.

Prispeva k:

  • vzdrževanju normalne ravni testosterona v krvi,
  • ohranjanju zdravih kosti,
  • ohranjanju zdravih las,
  • ohranjanju zdravih nohtov,
  • ohranjanju zdrave kože.
Praktični nasveti  Potrebe po cinku so večje predvsem v dobi rasti, med nosečnostjo in dojenjem. Dodatke cinka uporabljamo v multivitaminskih in antioksidativnih kombinacijah predvsem za krepitev imunskega sistema (izboljšanje odpornosti); zaradi zvečanih potreb med nosečnostjo je cink sestavina t. i. prenatalnih kombinacij (vitaminsko-mineralnih dodatkov za nosečnice). Pri moških je cink pomemben izloček žleze prostate (izloča se s semensko tekočino), zato ga pogosto dodajamo v kombinacije za zdravje prostate.
Izdelki Fidimed  ImmunoGran, FidiVal® retardFidivit® OCULIFidiMan® plusFloradix kalcij-magnezij-cink


Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.
Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice