Folna kislina (vitamin B9)

7. 3. 2017
  Priporočen dnevni vnos (RDA/PDV) Najvišja dovoljena količina
Moški 0,4 mg 1 mg
Ženske 0,4 mg 1 mg
Najboljši viri

špinača, brokoli, ohrovt in druga listnata zelenjava, stročnice, semena, neoluščena žita, meso, ribe, jajca, citrusi

Vloga v telesu Ima vlogo pri:
  • delitvi celic.

Prispeva k:

  • razvoju materinega tkiva med nosečnostjo,
  • sintezi aminokislin,
  • nastajanju krvi,
  • normalnemu psihološkemu delovanju,
  • prispeva k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti,
  • presnovi homocisteina,
  • k delovanju imunskega sistema.

 

Praktični nasveti 

Soodvisno deluje z vitaminom B12 (se medsebojno aktivirata), za biološko razpoložljivost folata sta pomembna tudi vitamin C in niacin; folat (sintetsko obliko tega vitamina imenujemo folna kislina) je zelo občutljiv vitamin- veliko ga izgubljamo pri kuhanju, pečenju in shranjevanju živil, njegova presnova je zelo ranljiva tudi ob uživanju različnih zdravil (aspirin, kontracepcijske tablete, nekateri antibiotiki) in toksinov (alkohol, kajenje).

Vsem ženskam v rodni dobi, še posebno tistim, ki načrtujejo nosečnost, svetujemo ob zdravi prehrani tudi dodatke folne kisline (0,4 mg na dan)- predvsem zgodaj v nosečnosti pomembno preprečujejo napake v razvoju plodu; ob železu jev boljših dodatkih zoper slabokrvnost tudi folna kislina skupaj z vitaminom B 12 ( pomembna za razvoj rdečih krvničk in preprečevanje megaloblastne anemije).

Izdelki Fidimed  ImmunoGranFidiVit B® retardFidiVal® retard, , Floradix® tablete


Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.
Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice