Kalcij (Ca)

7. 3. 2017
  Priporočen dnevni vnos (RDA/PDV) Najvišja dovoljena količina
Moški *1000 mg 2500 mg
Ženske *1000 mg 2500 mg
Najboljši viri

mleko, jogurt, sir, sojini izdelki, stročnice, brokoli, špinača, zelje, ribe, oreški, suho sadje (marelice, fige)

Vloga v telesu Kalcij je potreben za ohranjanje zdravih kosti in za ohranjanje zdravih zob.

Kalcij prispeva k:

  • sproščanju energije pri presnovi,
  • delovanju mišic,
  • normalnemu prenosu živčnih impulzov,
  • normalnemu delovanju prebavnih encimov.

Kalcij ima vlogo pri delitvi in specializaciji celic.

Kalcij je potreben za normalno rast in razvoj kosti otrok.

Praktični nasveti  Potrebe po kalciju so zvečane predvsem v obdobju intenzivne rasti (med 10. in 20. letom izgradimo kar polovico svoje odrasle kostne mase – pomembna dota za trdnost kosti v starosti) in med nosečnostjo.

Dodatki: na dodajanje kalcija je dobro pomisliti pri vseh, ki ne uživajo mleka in mlečnih izdelkov, pri ženskah med nosečnostjo in v klimakteriju (ob zmanjševanju izločanja ženskih spolnih hormonov – estrogenov se pospeši razgradnja kostnine in zveča tveganje za osteoporozo), pri vseh, ki so bolj ogroženi za razvoj osteoporoze ali se že zdravijo zaradi te bolezni, ki vodi v zlome; v nekaterih raziskavah je dodajanje kalcija (1200 mg) zmanjšalo težave s predmenstrualnim sindromom.

Izdelki Fidimed  Floradix kalcij-magnezij-cinkFidiCaD3 1000FidiOsan®Floradix Kindervital®


Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.
Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice