Vitamin B12 (cianokobalamin)

7. 3. 2017
  Priporočen dnevni vnos (RDA/PDV) Najvišja dovoljena količina
Moški 2,40 µg nd
Ženske 2,40 µg nd
Najboljši viri

le v hrani živalskega izvora – meso, perutnina, morski sadeži, jajca, mleko in mlečni izdelki

Vloga v telesu Prispeva k:
  • sproščanju energije pri presnovi,
  • delovanju živčnega sistema,
  • presnovi homocisteina,
  • normalnemu psihološkemu delovanju,
  • zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti.

Ima vlogo:

  • pri nastajanju rdečih krvničk,
  • pri delovanju imunskega sistema,
  • pri delitvi celic.
Praktični nasveti  Največji med vsemi vitamini; za njegovo absorpcijo je potreben intrinzični faktor (poseben glikoprotin, ki ga izločajo želodčne celice); predvsem v jetrih zaloge (1 do 5 mg), ki zadoščajo za več let.

Dodatki: glede pomanjkanja so ogroženi predvsem veganci (ljudje, ki ne uživajo nobene hrane živalskega izvora) in starejši z atrofijo želodčne sluznice (pomanjkanje prenašalca - intrinzičnega faktorja). Lahko se pojavi posebna oblika slabokrvnosti (perniciozna anemija) in nevrološke motnje.

Izdelki Fidimed  FidiVit B® retardFidiVal® retardFloradix® tableteFloradix Kindervital®Floradix Floravital®FidiVit® Multi


Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.
Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice