Železo (Fe)

7. 3. 2017
Priporočen dnevni vnos (RDA/PDV) Najvišja dovoljena količina
Moški 8 mg 45 mg
Ženske

8 mg

45 mg
Najboljši viri

hemsko železo (se boljše absorbira) v rdečem mesu, školjkah, ribah, jajcih, nehemsko železo pa v rastlinski hrani (stročnice, tofu, neoluščena žita, suho sadje)

Vloga v telesu

Prispeva k:

  • sproščanju energije pri presnovi,
  • zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti.

Ima vlogo pri:

  • kognitivnih funkcijah,
  • nastajanju rdečih krvničk in hemoglobina,
  • prenosu kisika v telesu,
  • delovanju imunskega sistema,
  • delitvi celic.
 

Pomanjkanje železa se pokaže z utrujenostjo, slabšo zmogljivostjo, pri otrocih s slabšo učljivostjo, še preden se razvije odkrita slabokrvnost (mikrocitna anemija); več železa potrebujejo predvsem otroci, deklice in ženske z močnejšimi menstrualnimi krvavitvami ter vsi, ki so nagnjeni k slabokrvnosti. Železo zaradi izrazito zvečanih potreb dodajamo tudi nosečnicam. Železovi dodatki lahko povzročajo težo v želodcu, slabost in zaprtje (manj težav je z železovimi dodatki v t. i. obliki fero (2+), ki se bolje vsrkavajo v krvi). Ob uživanju železa je dobro dodajati tudi vitamin C (izboljšuje absorpcijo). Če želimo zares dopolniti zaloge železa oz. zdraviti slabokrvnost, moramo izbrati dober železov dodatek, ki je temu namenjen (v mulitivitaminskih kombinacijah je železa navadno premalo; zaradi številnih drugih mikroelementov, zaužitih hkrati, se tudi slabo absorbira). Železa zaradi zelo ovirane absorpcije nikoli ne uživamo hkrati s kalcijem (mleko, jogurt, sir ...).

Izdelki Fidimed  FidiVal® retardFloradix Floravital®Floradix® tablete


Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.
Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice