Kako preprečiti najpogostejše bolezni srca

12. 11. 2014

Najpogostejša vzroka za bolezni srca v razvitem svetu sta ateroskleroza (poapnenje žil) in visok krvni tlak. Kako preprečiti ta dva najpogostejša vzroka, pa je največ odvisno od nas samih.

Optimalne vrednosti

Številne klinične in epidemiološke raziskave na velikem številu prebivalcev so nedvomno dokazale, da ima primarna preventiva (prvotno preprečevanje) večjo vlogo pri zmanjšanju smrtnosti kot zdravljenje in medicinski postopki ob pojavu bolezni.

Prehrana

Zelo pomembna je prehrana. Uživajte veliko sredozemske hrane. Privoščite si ribe vsaj 2 do 3x tedensko, uživajte veliko sveže zelenjave, namesto soli uporabljajte zelišča ter pogosteje olivno in repično olje. Ne ukinjajte maščob, potrebno je zmanjšati vnos nasičenih maščobnih kislin in dodajati omega-3 maščobne kisline, saj slednje delujejo protivnetno poleg tega pa še uravnajo krvni tlak, ritem srca in  uravnajo nivo trigliceridov v krvi. Biološka razpoložljivost omega 3 maščobnih kislin je v ribjem olju mnogo večja kot pa v rastlinskih oljih. Zmanjšajte tudi  vnos ogljikovih hidratov, saj povišana glukoza v krvi moti procese v telesu (v celici oziroma na njenih mitohondrijih) zaradi tvorbe prostih kisikovih radikalov in vezave na beljakovine v našem telesu.

Kajenje

Nujno opustite kajenje, ker je  eden glavnih dejavnikov  za nastanek ateroskleroze, saj kemikalije iz cigaretnega dima, predvsem ogljikov monoksid,  poškodujejo notranje stene žil.

Telesna aktivnost

Redna telesna aktivnost pomembno vpliva na preprečevanje nastanka ateroskleroze, saj z njo lahko posameznik bodisi izgubi oziroma vzdržuje telesno težo in s tem izniči dejavnike tveganja pri prekomerni telesni teži in debelosti, ki vodijo v aterosklerozo. Redna telesna aktivnost tudi znižuje krvni pritisk in krožeči LDL holesterol (slabi holesterol), ki predstavlja gradbeni element aterosklerotičnih plakov, prav tako pa se hkrati poveča produkcija HDL holesterola (dobri holesterol), ki skrbi za manjšo koncentracijo LDL holesterola in izločanje le-tega preko jeter v žolč. Poleg omenjenega pa se med telesno aktivnostjo poveča tudi aktivnost encima lipoproteinske lipaze, ki odstranjuje maščobne kisline in LDL holesterol iz krvi in s tem zmanjša verjetnost nastanka plakov. Zato je zelo priporočljivo, da hodite vsaj 3x tedensko po uro ali uro in pol. Priporočljivi so tudi drugi športi kot so tek, kolesarjenje, ples, tudi sankanje ali katerakoli igra z otroci. S tem krepimo svojo črpalko in jo tudi napolnimo s kisikom, zato je tako pomembno gibanje na svežem zraku.

Stres

Ne pozabite obvladovati tudi stresa. Čustveni in socialni stres pospešujeta aterosklerozo  in nastanek srčno-žilne bolezni. Sprostitvene tehnike so koristne. Po 3 do 11 mesecih transcendentalne meditacije so pri preiskovancih izmerili zmanjšane vrednosti holesterola, znižal se je krvni tlak, shujšali so in opustili kajenje. Koristne učinke so pokazale tudi druge sprostitvene  tehnike (postopno sproščanje mišic, joga, avtogeni trening, uravnavanje stresa).

POPOTNICA

Dobre navade, ki jih je človek sprejel v otroštvu in mladosti, najpogosteje ohrani tudi ko odraste. Nasprotno, nekatere razvade kot so kajenje, dolgotrajno uživanje alkoholnih pijač, slaščic, mamil ali pomirjeval lahko pripeljejo do razvoja odvisnosti. Odločilen pogoj za uspešno abstinenco in trajen zdrav življenjski slog,  je v tem primeru vzpostavitev novih odnosov, ko hkrati pridemo do novih odnosnih kvalitet in odvisniku namesto alkohola, nikotina ali razvad ponudimo nadomestilo v obliki novih partnerjev, ki bodo vzdrževali življenjski slog. Osvobodi se lahko le tisti zasvojenec, ki se posveti ustvarjalnemu delu, družini, kulturi, naravi in družbenim aktivnostim tako močno, da postane odvisen od dela v katerem se uresničuje, od družine v kateri najde srečo in zatočišče, od kulture, ki ga plemeniti, od narave, ki mu daje novih moči in ga opozarja, da je njen majhen, toda pomemben del, od soudeležbe pri družbenih dogajanjih, kaj predstavlja odločilni izhod iz odtujenosti.



Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.

Zadnje ogledano

MorEPA

Superčiste omega-3 Številka 1 na svetu med okolju prijaznimi prehranskimi dopolnili z ome..
23,61 €

RibaMed® 1000

za srce in uravnavanje trigliceridov, za vid in možgane koncentrirane in visoko preči..
9,61 €

Fidi koencim 10®

Dobra energija za telo in srce. edino zdravilo s kombinacijo koencima Q10 in vitamin..
10,18 €

Morda vas zanima še

Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice