Šport in rekreacija

23. 7. 2014

Človek je ustvarjen za gibanje, saj ima povprečno okoli 640 skeletnih mišic, njihovo število je težko določiti natančno, ker različni viri delijo mišice v različne skupine.

 

Današnji tempo življenja od nas zahteva, da večino časa presedimo v službi, potem pa utrujeni pridemo domov, se do sitega najemo in se vležemo na kavč pred televizijo. Temu sledi slaba kondicija, slabo počutje, seveda nabiranje kilogramov in kot začaran krog še večja utrujenost.

 

Zato je še dodatno zelo pomembno, da se discipliniramo in poskrbimo za redno gibanje vsaj 4x tedensko in, da čim več časa preživimo na svežem zraku. Kdo še danes ne pozna vsaj ene športne aktivnosti ali rekreacije, s katerimi se ukvarja več ali manj ljudi? Šport dviguje samozavest, krepi imunski sistem, ugodno vpliva na stres in druge psihične težave, krepiti srce in celotni kardiovaskularni sistem, izbolljša cirkulacijo, boljše delovanje pljuč in mišic, na splošno zelo dobro vpliva na počutja tako telesa kot duha.

 

Vožnja s kolesom, tako sobnega kot kolesarjenja v naravi, ter tek ali na stezi ali v naravi se priporoča vsem zdravim osebam pa tudi tsitim, ki imajo težave s srcem. Prav tako se priporočajo tudi sprehodi v naravi. Priporočljivo pa je, da se osebe, ki imajo težave s srcem ne ukvarjajo s športi, ki zahtevajo večje delovanje oziroma moč  srca. Predvsem so tu mišljeni športi kot so: bodybuilding, smučanje, potaplanje na dih, planinarjenje, boks, vaterpolo in hokej. Pri športih kot je tenis ali košarka pa je potrebna previdnost. Plavanje pa je šport, ki ima veliko prednosti, saj pospešuje cirkulacijo. Prav tako s plavanjem aktiviramo večino mišic in je pri tem športu najmanj možnosti za katerkoli poškodbe.

 

Fizične aktivnosti so zaželene v kateremkoli časovnem obdobju, pomembno je samo, da jih ne izvajajo takoj po obroku in, da pazimo, da jih ne izvajamo pri prenizkih ali previsokih temperaturah.  Zelo pomembno je tudi, da zaužijemo dovolj velike količene vode. Pred vsako aktivnostjo se je potrebno ogreti za 5-10 min, med samo fizično aktrivnostjo pa je zelo pomembno, da ne pride do izgube diha, utrujenosti, bolečine v prsih, predvsem pri srčnih bolnikih.

 

Seveda pa lahko tako kot povsod tudi pri športu nastanejo različne težave oziroma poškodbe. Za nekatere smo krivi sami, ker bodisi ne izvajajo pravilno rekreacije ali z njo pretiravamo, zelo pa je pomembna tudi genska predispozicija. Predvsem se pojavljajo  poškodbe v sklepih, ali gre za obrabo hrustanca ali pa kakšne zvine, izpahe ali celo zlome kosti.  Že pri prvih zankih bolečine v sklepi ali slabše gibljivost, je zelo priporočljivo, da začnemo z jemanajem glukozamina, ki dokazano lajša bolečine in izboljša gibljivost sklepa v kolenu, poleg tega pa še zaustavi napredovanje bolezni. Glukozamin je priporočljivo jemati skozi daljše časovno obdobje, lahko pa se vmes delajo prekinitve, seveda če se bolečine ne vrnejo. Pri raznih zvinih, izpahih, udarcih, kjer je prisotna oteklina, rdečina, bolečina pa se priporočajo omega-3 maščobne kisline, ki imajo protivnetno delovanje, poleg tega pe še uravnavajo nivo trigliceridov v krvi, uravnavanjo ritem srca in krvni tlak, ter zelo ugodno vplivajo na možgane in vid. Dober vir omega 3 maščobnih kislin je ribje olje, ki pa mora biti seveda tudi prešičeno, tako, da ne vsebuje strupenih primesi kot so težke kovine, pescticidi, fungicidi in ostale nečistoče. Te namreč, če se nalagajo v oganizmu, naredijo več škode kot koristi in lahko celo povzročijo raka.

 

Seveda, je potrebno paziti in v dobri kondciji ohranjati tudi našo črpalko, srce. Tu se priporoča predvsem koencim Q10, ki poleg tega, da daje energijo, tudi krepi oslabelo srce in imunski sistem.

 



Vsebina ima izključno splošno izobraževalne in informativne namene in ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali posvet s farmacevtom. Pomembno je, da glede svojega zdravstvenega stanja oziroma bolezni upoštevate navodila svojega zdravnika in drugih zdravstvenih delavcev.

Morda vas zanima še

Iskanje
Naročite se na FIDInovice!
Vsak teden nove ugodnosti in uporabne informacije.
Potrdite, da se strinjate s prijavo na FIDInovice